اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دشمنی‌ها با ایران به حوزه‌های شناختی- ادراکی نقل مکان خواهد کرد

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: دشمنان ملت ایران قادر به جنگ های سخت مقابل این کشور نخواهند بود و به نظر می رسد دشمنی‌ها با ایران به حوزه‌های شناختی- ادراکی و در بخش های فناوری های زیستی نقل مکان خواهد کرد.

دشمنی‌ها با ایران به حوزه‌های شناختی- ادراکی نقل مکان خواهد کرد

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در آیین رونمایی از سامانه سیاست‌گذاری هوشمند بحران‌های اپیدمیک (ساهوپ)، ضمن قدردانی از روابط علمی و هیئت رییسه دانشگاه علم و صنعت ایران و کانون استادی بسیج این دانشگاه و تقدیر از مسولیت اجتماعی استادان این قطب علمی کشور گفت: به طور قطع دشمنان ملت ایران قادر به جنگ های سخت مقابل این کشور نخواهند بود و به نظر می رسد دشمنی ها با ایران به حوزه های شناختی- ادراکی و در بخش های فناوری های زیستی نقل مکان خواهد کرد.

وی ادامه داد: از این رو باید در تشکیل قرارگاه ها و سامانه های دانش پایه در حوزه های شناختی و زیستی سرمایه گذاری بیشتری کنیم که در همین راستا به زودی سازمان بسیج اساتید کشور رسما با معرفی سامانه ساهوپ به دولت محترم و مراکز تصمیم گیر نظام، خواستار حمایت قاطع از کانون استادی دانشگاه علم و صنعت خواهد شد.

زارعی همچنین گفت: بشر در دوران مواجهه با کرونا به تجربه معرفتی تازه ای دست یافته است زیرا آنهایی که خدا را اصطلاحا در غرب تکنیکال کشته و صرفا بر سلطنت علم ابزاری بر هستی تاکید داشتند تنبه یافتند.

رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: کرونا تجربه های جدیدی در سه ساحت معرفت، ایدئولوژی و حکمرانی پیش روی بشر گذاشت کما این که یورگن هابرماس فیلسوف مشهور آلمانی که قبلا می گفت مدرنیته آشوب ها را به طور خودسامان اداره می کند، هم اکنون می گوید باید از نئولیبرالیسم عبور کرد چون دردی را از اروپا در بحران کرونا درمان نکرد.

زارعی گفت: جمهوری اسلامی در این سه سطح با توجه به امکانات و محدودیت هایی که داشته درست عمل کرده و به خصوص در حوزه حکمرانی رویا رو شده با کرونا نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکا عملکرد بهتری داشته است. 

 ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نیز ضمن تقدیر از بسیج اساتید دانشگاه و دست اندرکاران طراحی سامانه ساهوپ گفت: در دو سال گذشته تلاش کرده ایم ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه فناوری محور و نه صرفا مقاله محور باشد و البته این موضوع به معنای بی توجهی به آیین نامه ها نیست. ما به آیین نامه ها توجه داریم، ولی فعالیت در مراکز فناوری و نوآوری و ایفای مسوولیت اجتماعی دانشگاهها و اساتید بییار مهم است. 

وی افزود: حرکت به سمت راه اندازی گرایش های میان رشته ای، رمز موفقیت دانشگاه ها در حوزه های آموزشی و پژوهشی است.

ذاکری گفت: تمرکز صرف بر آموزش های کلاسیک کافی نیست و خوشبختانه دانشکده های مختلف دانشگاه با همکاری یکدیگر گرایش های کاربردی و موثری ایجاد گرده اند.

وی ضمن اشاره به دستاورد دانشگاه در تولید الکل در یک آزمایشگاه این دانشگاه ظرف مدت ده روز از ۲۸ اسفند تا هشت فروردین آن را ناشی از روحیه جهادی و مسولیت اجتماعی دانشگاهیان دانست و افزود: اگر چه وظیفه دانشگاه ها تولید الکل نیست، ولی وقتی رابطه عرضه و تقاضا بر هم خورده، دانشگاه علم و صنعت ایران برای رفع نیاز مردم وارد عمل شده و الکل تولید می کند.

ذاکری گفت: الان بهترین فرصت برای نقش آفرینی کشور در زمینه صادرات مرتبط با بیماری کرونا است. ما باید به شرایط پساکرونا در جهان و نیازهای جدید توجه داشته باشیم و از فرصت ها و ظرفیت های ایجاد شده استفاده کنیم. راه اندازی مرکز نوآوری جدید دانشگاه هم به این امر کمک خواهد کرد.

گفتنی است در آیین رونمایی از سامانه ساهوپ روسای دانشکده های مهندسی پیشرفت، مهندسی صنایع ، معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه ، رییس اندیشگاه سیاست پژوهی و راهبرد نگاری سازمان بسیج اساتید ، رییس سازمان بسیج مهندسین و جمعی دیگر از اساتید دانشگاه حضور داشتند.

به گزارش فارس؛ سامانه سیاست گذاری هوشمند بحران های اپیدمیک (ساهوپ) دانشگاه علم و صنعت ایران به همت استادان بسیجی دانشگاه علم و صنعت ایران و همکاری هیئت رییسه این دانشگاه و به منظور مدیریت پیش دستانه بحراهای زیستی، اجتماعی و اقتصادی رونمایی و مورد بهره برداری قرار گرفت. طراحی سامانه ساهوپ حاصل همکاری های علمی ، پژوهشی اندیشکده حکمرانی باز بسیج اساتید، دانشکده های مهندسی پیشرفت و مهندسی دانشگاه علم و صنعت ایران است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول